Dne 18. 9. 2023 proběhlo v Senátu Parlamentu ČR slavnostní ocenění žáků, kteří konali nepovinnou zkoušku z matematiky rozšiřující a dosáhli v ní maximálního možného výsledku.
K matematice rozšiřující se v letošním maturitním roce přihlásilo 3 053 žáků. Tuto zkoušku nakonec absolvovalo 2 750 studentů, ale pouze deset z nich dosáhlo plného počtu bodů.
Za účasti senátora Jiřího Drahoše, předsedkyně Jednoty českých matematiků a fyziků Aleny Šolcové
a ředitele Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání Miroslava Krejčího bylo žákům předáno Čestné uznání.
Přítomni byli rovněž ředitelé škol, učitelé a rodiny oceněných žáků.
Slavnostní atmosféru doplnil herec Petr Stach, který přečetl vtipnou povídku Karla Čapka.
Zde je seznam excelentních řešitelů:
Filip Brada z Gymnázia Třebíč
Vít Brázda z Gymnázia Pardubice
Adam Červenka z Gymnázia Brno, třída Kapitána Jaroše
Jakub Koňárek z Gymnázia Brno, třída Kapitána Jaroše
Jakub Kopčil z Gymnázia Plzeň, Mikulášské náměstí
Martin Kosprd z Gymnázia Havlíčkův Brod
Vojtěch Krejzar z Gymnázia F. X. Šaldy v Liberci
Jakub Štepo z Gymnázia Kladno, náměstí Edvarda Beneše
Adam Šulc z Gymnázia Špitálská v Praze
Ondřej Trinkewitz z Gymnázia a Střední průmyslové školy elektrotechniky a informatiky ve Franštátě pod Radhoštěm
Všem žákům gratulujeme a přejeme mnoho úspěchů v budoucnosti.
foto: Kancelář Senátu
Časový rozvrh konání písemných testů (zkušební schéma) jednotné přijímací zkoušky v rámci 1. kola přijímacího řízení do 1. ročníků oborů vzdělání s maturitní zkouškou ve školním roce 2024/2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy určuje časový rozvrh konání písemných testů 1. a 2. termínu jednotné přijímací zkoušky pro 1. kolo přijímacího řízení do 1. ročníku oborů středního vzdělání s maturitní zkouškou kategorie stupně dosaženého vzdělání M, K a L podle § 60 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, k termínům stanoveným ve Sdělení Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, kterým se stanoví termíny konání jednotné přijímací zkoušky ve školním roce 2024/2025
Jednotné zkušební schéma konání didaktických testů společné části maturitní zkoušky pro jarní zkušební období roku 2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v souladu s § 2 odst. 5 vyhlášky č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „vyhláška“), určuje časové schéma (jednotné zkušební schéma) konání didaktických testů společné části maturitní zkoušky pro jarní zkušební období roku 2025.
Přijímaček nanečisto se školy účastnily dobrovolně, Cermat zjišťuje zpětnou vazbu
Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (Cermat) letos poprvé zrealizovalo projekt „Přijímačky nanečisto“. Hlavním cílem bylo žáky připravit na práci s testy a s časem vyhrazeným na jejich řešení, seznámit je se všemi dokumenty, nasimulovat prostředí a podmínky „ostré zkoušky“. Byl to způsob, jak zpřístupnit proces jednotného testování všem žákům 9. tříd. V průběhu února bude základním školám zaslán krátký dotazník zaměřený na vyhodnocení projektu, aby Cermat a MŠMT získaly zpětnou vazbu.
Jednotné zadání závěrečných zkoušek červen 2025
Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (Cermat) zahájilo zveřejňování jednotných zadání závěrečných zkoušek pro termín Červen 2025
Metodika k závěrečné zkoušce podle jednotného zadání pro školní rok 2024/2025 je zveřejněna pro školy ke stažení