Centrum zveřejnilo statistickou analýzu, ve které naleznete podrobné informace o počtech a struktuře podaných přihlášek k jednotné přijímací zkoušce ve školním roce 2019/2020.
Do oborů vzdělání, ve kterých je jednotná přijímací zkouška součástí přijímacího řízení, se v letošním školním roce přihlásilo celkem přes 93 tisíc uchazečů. Do čtyřletých oborů a nástavbových studií se k jednotné přijímací zkoušce přihlásilo přes 69 tisíc uchazečů, což je o téměř 4,5 tisíce uchazečů více než v roce 2019. Jednotnou přijímací zkoušku v rámci přijímacího řízení na šestiletá gymnázia bude letos konat přes 5,5 tisíce uchazečů, na osmiletá gymnázia letos podalo přihlášku přes 19 tisíc uchazečů. V obou případech se jedná o počty srovnatelné s předchozím školním rokem.
Další údaje o podaných přihláškách k jednotné přijímací zkoušce v dělení podle oborů vzdělání, typů škol a krajské příslušnosti výchozí a cílové školy naleznete přímo v analýze Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání [PDF, 1,67 MB] nebo na data.cermat.cz.
Časový rozvrh konání písemných testů (zkušební schéma) jednotné přijímací zkoušky v rámci 1. kola přijímacího řízení do 1. ročníků oborů vzdělání s maturitní zkouškou ve školním roce 2024/2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy určuje časový rozvrh konání písemných testů 1. a 2. termínu jednotné přijímací zkoušky pro 1. kolo přijímacího řízení do 1. ročníku oborů středního vzdělání s maturitní zkouškou kategorie stupně dosaženého vzdělání M, K a L podle § 60 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, k termínům stanoveným ve Sdělení Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, kterým se stanoví termíny konání jednotné přijímací zkoušky ve školním roce 2024/2025
Jednotné zkušební schéma konání didaktických testů společné části maturitní zkoušky pro jarní zkušební období roku 2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v souladu s § 2 odst. 5 vyhlášky č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „vyhláška“), určuje časové schéma (jednotné zkušební schéma) konání didaktických testů společné části maturitní zkoušky pro jarní zkušební období roku 2025.
Přijímaček nanečisto se školy účastnily dobrovolně, Cermat zjišťuje zpětnou vazbu
Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (Cermat) letos poprvé zrealizovalo projekt „Přijímačky nanečisto“. Hlavním cílem bylo žáky připravit na práci s testy a s časem vyhrazeným na jejich řešení, seznámit je se všemi dokumenty, nasimulovat prostředí a podmínky „ostré zkoušky“. Byl to způsob, jak zpřístupnit proces jednotného testování všem žákům 9. tříd. V průběhu února bude základním školám zaslán krátký dotazník zaměřený na vyhodnocení projektu, aby Cermat a MŠMT získaly zpětnou vazbu.
Jednotné zadání závěrečných zkoušek červen 2025
Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (Cermat) zahájilo zveřejňování jednotných zadání závěrečných zkoušek pro termín Červen 2025
Metodika k závěrečné zkoušce podle jednotného zadání pro školní rok 2024/2025 je zveřejněna pro školy ke stažení